Onsdag



Inskolning dag 3

Idag gick vi till dagis i tid jag o Miliam. Vi tog ett annat håll så att idag kom vi fram runt 5 i nio och inte en halvtimme för sent :P.
Barnen började med att leka, och sedan fruktstund och mattespel vilket var omtyckt.
Efter frukten så var det dags att gå ut.. Jonas kom lagom till uteleken och Miliam blev överlycklig! De spelade bandy, lekte på berget, lekte i sandlådan och cyklade massor. Jag tror nästan att de tyckte det var minst lika kul på dagis båda två. Jonas har till och med börjat fundra på att byta yrkesinriktning och gå på förskolelärare istället. Så det måste ju vara ett gott tecken.
Efter förmiddagens utelek så var det dags för sångstund och sen lunch. Idag önskade Miliam två låtar, (jag gick in i en affär och krokodilsången) och han tyckte det var kanonkul och han var väldigt med i rörelserna till skillnad från igår då han satt helt stilla.
Idag var det fisk med potatis och någon kall dressing/sås och till det- pizzasallad + morötter. Miliam gillade inte alls maten idag, det märks att han är min son. Han petade lite i fisken och smakade ett par bitar (utan att vi ens bad honom om det) och så åt han en och en halv potatis + 3 bitar morötter. Men sen vägrade han mer.. och såsen vägrade han ens att smaka, men han äter inte sås här hemma heller så det är inget konstigt med det.
Jag trodde nästan att han åt fisk på dagis, men tydligen inte. :( Synd, det som är så nyttigt och viktigt att få i sig.
Efter maten lekte Jonas, Miliam och de andra barnen på golvet med bilar och andra saker.. de andra barnen verkade fästa sig i Jonas de också.. och Miliam blev lite avundsjuk, men även stolt över att det faktiskt är hans pappa! haha
Efteråt så gick barnen, vi och fröknarna ut igen. Denna gången lekte Miliam väldigt mycket uppe på berget, hela tiden tror jag nästan.. tillsammans med Jonas. Han skrattade så han kiknade hela tiden, och Jonas verkade ha lika kul han. :D
Första olyckan hände idag också :( Miliam bajsade ner sig bara en liten stund innan vi skulle gå hem :/. Men det är sånt som händer, och jag är faktiskt impad på att det ärden första olyckan på dagis hittills. Både jag och fröknarna trodde han skulle få ett bakslag nu när det var nytt ställe, nya barn och allt. Men tydligen inte.. men jag ska inte säga för mkt, det kan ju bli ett bakslag när han börjar vara där själv. Bara att hålla tummarna för att det inte blir det.
Nu ligger han och sover lillfjanten, han somnade i bilen när vi körde från dagis. Och maten står på spisen, den ä'r snart klar nu, så det är nog dags att väcka Miiam nu :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0