13/12- 2010



Julen närmar sig med stormsteg. Det är den 13e idag.. lucia!
Det var lussetåg på dagis idag. Jag, mamma och pappa var där för att kolla på Maximiliam och hans dagiskompisar när de sjöng så fint! Det är fint och mysigt med lussetåg! Framförallt när det är ens egna barn som sjunger i tåget! Man blir stolt som förälder, men stoltast är nog barnen! Miliam har övat här hemma i en hel vecka, pepparkakeland, blinka lilla stjärna, sankta lucia.. ja alla lusselåtar har han övat på. Underbart! :)

Tänk, nästa vecka är det julafton! Det enda Miliam önskar sig i julklapp är en radiostyrd Blixten McQueen, en sån som de säljer på citygross för 400 spänn!
Jag tycker det är sinnessjukt dyrt för en leksaksbil, men det är det ENDA Miliam önskar sig så nästa måndag (när barnbidraget kommer) så skickar jag Jonas till city gross! Jag kan inte gå dit själv med tanke på att Miliam alltid följer med mig när jag handlar så det är bäst att skicka dit Jonas. Miliam får inte veta att bilen kommer från oss. Han får inte se den här! Så Jonas får köpa både en blixten och julpapper att slå in den i, för bilen kommer från Tomten!
I helgen skrev Miliam önskelista till Tomten, jag har inte tänkt på det innan tyvärr så det blev ganska sent nu.. men bättre sent än aldrig? :)
Jag frågade honom vad han önskar sig av tomten "en blixten" sa han och lyste upp med hela ansiktet. "Mer då?" frågade jag och fick svaret "Bara en blixten".  Så jag bad honom rita blixten, och sen skrev jag ett par rader också. Efter dagis idag gick vi bort till gula lådan och la i brevet.
Lite besviken blev Miliam allt, han trodde ju att vi skulle hem till Tomten och lämna brevet, men jag försökte förklara att brevbäraren kommer och hämtar brevet i lådan och kör sen hem det till Tomten så att Tomten kan köpa en blixten sen.
Så där är förklaringen till varför det är så viktigt för mig att Miliam får en Blixten i julklapp.
Sen ska han ju få pippi-huset och alla tillbehör också (hus, möbler och alla gubbar) och så lite kläder som jag köpt då och då som ligger här färdiginslaget.
Tror Miliam kommer bli nöjd i jul! :D

    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0