Michelle

Graviditeten med Michelle!

När fick du reda på att du var gravid?

- 11 februari 2009

 

Blev det en chock?

- Nej inte direkt :)

 

Hur gammal var du?
- 20

 

Hade du mycket halsbränna?

-Nja.. periodvis. Men inte alls så mycket som med Miliam. 

 

Spydde du mycket?

-Nej, inte alls tror jag(?)

 

Hade du mycket foglossning?

- ohja :(

 

Ditt sf mått som störst?

- 36 cm

 

Har du fått bristningar?

- Nix, bara de gamla från graviditeten med Miliam.

 

Trodde du att det var en pojke eller flicka?

- Visste att det var en flicka :).

Vad hoppades du på?

En flicka :D

 

Gick du över tiden?

- Nix.

 

Om ja, hur mycke?

-....

 

Födde du för tidigt?

- Inte FÖR tidigt, men tidigare än beräknat, ja.


Om ja, hur mycke för tidigt?

- 2 dagar.

 

Hur var förlossningen?

- Snabb och enkel, dock inte smärtfri.

 

Blev du sydd?

- Ja men inte mycket, bara fyra stygn.

Dragen med sugklocka?

- Nej

Hur många var inne i förlossningsrummet?

- Innan krystvärkarna var det jag och Jonas. Men sen under krystvärkarna var det jag, Jonas och 1 barnmorska och 1 undersköterska.

 

Hade du någon nära med dig?
- Ja, Jonas!

 

Vilket BB födde du på?
- karlskrona bb.

 

Hur stor var bebisen?

- 3245g och 49 cm lång.

 

Blev det en pojke eller flicka?

- Flicka.

 

Vad fick den heta?

- Michelle Snövit Alexandra

 

Var allting värt det?

- Oh ja, riktigt, riktigt värt det!

 

­­­­­­­­­­­­


Namn:

- Hanna Svensson

 

Ålder:

- 21

 

Graviditetssymtom:

- Väldigt trött, ont/hugg i nedre delen av magen, illamående, kissnödig, svullen mage, huvudvärk, nidblödning och  metallsmak i munnen.

 

Positivt gravtest i vecka:

- Vecka 3+5.

 

Vilka jag berättade först för:

- Pappan såklart :)

Min barnmorska heter:

- Annbritt Billing

Vikt vid inskrivningen :
- 58 kg

 

Mat jag bara måste ha:
- vindruvor, den där vitrosa nougaten, surt godis och coca cola.

 

Mat jag absolut inte kan äta:
- Ingenting speciellt.

 

Illamåendet började:
- Vecka 4+

 

Och slutade:

- Vecka 10+

 

Mina första mammakläder:

- Hade kvar från när jag väntade Miliam.

 

Första sakerna som vi köpt:

- Spjälsäng

 

Då kände jag bebis för första gången:

- Redan i vecka 10+ tyckte jag mig känna rörelser, och de blev starkare o starkare för varje dag o vecka sen.

 

Då kände jag första sparken:

- Vecka 14+.

 

Då kände pappa första sparken:

- Vecka 18+5.

Vi trodde att bebisen i magen var:

- En flicka.

 

Namn vi funderade på:

- Kille – Laban .. Alexander

- Tjej – Michelle Snövit Alexandra

Så motionerar jag:

- Ett fåtal prmenader, då o då.

 

Värsta graviditetsminne:

- Foglossningen!

Bästa graviditetsminne:

- Ultraljudet, sparkarna och förlossningen.

 

Tecken på förlossning:

- Började få "regelbundna" värkar runt 9 på morgonen den 26 oktober.

 

Viktuppgång fram till dess:

- 18 kg

 

Förlossningen ägde rum i:

- karlskrona

 

Dag då förlossningen ägde rum:

- 27 oktober 2009.

 

Förlossning i vecka:

-39+4
 

Första tanke:

- Blev överlycklig!

 

Vem var med på förlossningen:

- pappa- jonas.

 

Sjukhusvistelsen varade i:

- Från ca kl 21.45, den 26 oktober till ca kl 16, den 29 oktober.

 

Namn på bebisen:

- Michelle Snövit Alexandra Svensson






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0