20/3-2010

 

Jag önskar dig inte guld, Michelle
ej heller pengar och makt.
Jag önskar dig modet att vara dig själv
och stå för det du har sagt.
Jag önskar dig inte en stenfri väg,
men kraften att vägen gå.
Jag önskar dig vänner i rikligt mått
och vänner att lita på.

Idag har vi haft namngivning för dig,
Michelle Snövit Alexandra Svensson.
Vi hade hyrt fritidslokalen här i fridhem. Den ligger jättenära vårt hem.
Nästan alla dina nära o kära närvarade, jag, pappa, storebror, mormor, morfar, farmor, farfar, Agneta m. fam, Martina m. fam, Simon, Sam, Leif, Malin Isgren, Kim Engström, Anna Holmberg och Rebecca Vodder.
Du fick hur mycket fint som helst.. allt från halsband och armband till kläder och sängmobil. Jätte, jättemycket fint verkligen!
Du var snäll på din namngivningsdag..
..ända fram tills det var dags att ta bilder.
Då blev du ledsen och började skrika.. typiskt! Haha..

Fadder är ett sånt där kristet dopord tycker både jag o din pappa,
jag har alltid tyckt det så därför har både du och din storebror skyddsänglar istället.
Dina skyddsänglar är: Anna Holmberg och Farbror Sam Svensson.

Vi slog ihop din namngivningen med Miliams födelsedagskalas, två flugor.
Så därför blev det både fiskedamm för barnen och en massa paket till storebror också.
En kanonlyckad dag med andra ord!

Under namngivningscermonin läste jag, din pappa
och Rebecca varsin dikt.
Och självklart läste ju jag sagan om Snövit, med tanke på ditt namn.
Jag tänker inte skriva in hela sagan här på din blogg, men dikterna från mamma o pappa tänker jag skriva här nedanför.

Från pappa till dig, En dotter av Siv Andersson:

Ett barn är ett mirakel
väl värt att vänta på.
Det största och det bästa
en mor och far kan få.

En dotter kan förtjusa
från början med sin charm.
Och gärna blir hon buren
av någon villig arm.

Men snart hon börjar tröttna
på att bara vara rar.
Och livet har så mycket
som lockar och som drar.

Den tiden går så fort
från liten tjej till stor.
Dock är hon alltid älskad
långt mera än hon tror.

Från mamma till dig, Jag ser dig när du sover av Lisa Glans:

Jag ser dig när du sover
så lätta andetag.
Vill ligga här bredvid dig
när natten blir till dag.

Du ligger tätt intill mig
din hud är mjuk och varm.
Jag känner sådan lycka
att ha dig i min famn.

I morgon när du vaknar
då vill jag se dig le,
förväntansfullt mot världen
och allt vad den kan ge.

Vill skydda dig mot ondska
och finnas där för dig.
Att stötta dig i livet
är ett löfte ifrån mig.

Men fortsätt nu att sova
min underbara tjej
För ännu råder natten
och jag vakar över dig.

              


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0