Bröllop och vaccin

Länge sen det blev ett inlägg här så nu var det dags tycker jag.
I söndags gifte vi oss, jag och jonas, och även barnen var ju såklart med!
Miliam tyckte det var kul och spännande, under själva vigseln stod han och pratade och försökte få kontakt med Jonas hela tiden.. samtidigt som vigselförrättaren sa de välkända orden "så tager du......." så sa Miliam "pappa, pappa är du varm? Pappa, pappa ta av jackan" Det var allt lite svårt att höra allt som vigselförrättaren sa. :P
Han är för söt vår lilla Miliam :)
Efter själva vigseln åkte vi hem till Thomas och Agneta i Ire, där vi åt mat.. Liksom oss andra så tyckte Miliam det var gott, speciellt chokladgodiset. Haha..
Han sprang runt och tjoade och busade som aldrig förr där hemma hos Thomas och Agneta, så när vi skulle åka hem så somnade han i bilen på 2 röda..

Sen när han vaknade dagen efter (igår) så bestämde vi att han skulle få stanna hemma och skippa dagis. Så förmiddagen tillbringade han i soffan framför Nickelodeon.. mamma kom inom en runda också och med sig härifrån tog hon våra bröllopskläder för tvättning inför nästa bröllop, - På fredag. Vilket behövs eftersom Miliam kissade ner finbyxorna, Michelle kräkte ner Jonas skjorta, bröstmjölken läckte igenom min klänning och sist men inte minst så bajsade Michelle ner både sin klänning och sin nya nalleovarall. :P Haha..

På eftermiddagen sen så åkte vi in till vårdcentralen i stan och satte oss i kö för att få influensavaccin. Annie på dagis hade skrämt upp Miliam med att det skulle göra superont så han var lite nervös.. men efter peppning från mig och Jonas så såg han faktiskt fram emot sprutan tillslut, hur man nu kan göra det(?)
När han fick sprutan, i benet, så gjorde han inte en min, han kände inte ens den.. sen fick han ett fint plåster med figurer på och även en gnuggistatuering som belöning..
När vi kom hem så tatuerade vi honom och tusan så stolt han blev :D Jag kom till och med på honom när han hade tänt sänglampan i smyg efter läggdags för att kunna beundra sin tatuering :P haha.. det var en bild på en sån där dinosauriefågel. :)
Han är underabr vår lilla pojke :)

Idag är han på dagis, så jag vet inte om han har reagerat något på vaccinet, men jag gissar att han inte har det för då borde dagis ha hört av sig. Vi ska hämta honom om någon timme..  :)

  

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0