Helgen- o fredagen den trettonde

I fredags hände något hemskt.. något som inte får hända.
Jag är så glad att Miliam är så liten som han är.. så att han inte förstår. Och på ett sätt är jag glad att Miliam inte träffat Thomas på så länge... för hur förklarar man för ett så litet barn att någon gått bort?
Miliam älskade Thomas, det vet jag. Han var hos Thomas o Malin mycket när under de första två åren av sitt liv. Det är först nu efter att Malin blev dålig för ungefär ett år sen som de inte träffats lika mycket.
Alltid när Miliam var där så var han lyckig, de lekte massor och hittade på bus.. de tittade på fotboll och de tittade på hockey, eftersom att Thomas och Malins barn spelar.
När vi kom och hämtade Miliam ville han inte alltid hem,. och när Malin o Thomas kom och lämnade honom så ville han egentligen följa med dem tillbaka igen. Han var lycklig där.
Vi ska bli bättre på att hälsa på Malin, Jens, Johan och Jesper. Men Thomas kommer inte vara där.. det känns så sorgligt. Jag vet att Thomas tyckte om Miliam massor,.. alltid när vi träffades i svängsta så stannade han och pratade med oss, även om han egentligen inte hade tid till det. Mötte han mig utan Miliam så frågade han efter honom.. mötte han mig med Miliam så var det mest Miliam som han pratade med.. och som han ville skulle sitta i knät när han körde runt på sin traktor.
Thomas var en underbar människa, och vi saknar honom otroligt mycket!

Igår var jag jätteledsen över det som hänt, men som tur var så var vi inte hemma.. vi följde med min mamma o pappa till min moster, som Miliam kallar "Lola"..
där fick Miliam äta massa godis och bada i Lolas badkar.. vilket var underbart! :D
Han fick även visa upp sin lillasyster och visa hur stolt han var. Han kelade med henne jättemycket igår.
Inatt fick han sova hos mina föräldrar.. och det var bra. Jag vill inte att Miliam ska se mig ledsen för mycket.. han blir så orolig då.
Det är viktigt att han lär sig att se och känna igen olika känslor, men han blir hysterisk när han ser mig gråta.

I eftermiddag kommer mamma och pappa hit med Miliam, och de stannar en stund hos oss också :)

I fredags så hämtade vi Miliam lite tidigare än vanligt och sen åkte vi hem och lagade god mat o hade fredagsmys framför idol... Miliam och lillflickan somnade var sida om mig i soffan tidigt :)

   
   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0